Okovy a nebo křídla?

18.11.2022

OKOVY A NEBO KŘÍDLA?

To, co máš přímo před očima,

je jen výsek,

malý kousek prostoru

kolem tebe.


To, co máš přímo před očima,

je jen kužel světla,

omezená pozornost,

jen část světa,

část všeho,

část, ne celek,

ne nadhled,

či přehledný,

vše vystihující,

vše pojímající

dokonalý tvůrce

upřený pohledem

na celé své stvořené dílo

a zároveň na každičký detail,

který vytvořila, 

proto jej dokonale zná...


Pozornost je navíc vrtkavá,

což přináší výhody i nevýhody.

Nevýhody v tom, že tě omezuje

a ve tvém vnímání tě snadno ošálí,

že to, co před očima máš,

je vše

a není už nic víc

a ještě navždy nic jiného 

a nic víc nebude...


Výhody má pozornost v tom, 

že ji můžeš namířit

úplně opačným směrem, 

než právě teď.

Může tě v pár sekundách dostat

do úplně jiného světa,

jinak pojaté skutečnosti,

jinak viděné třeba i stejné věci,

události, člověka...


Nevědomá pozornost je prokletí...

Vědomá je dar.

Dar nemuset být tam, 

kde nechci,

dar moci zvolit tu část prostoru,

kde děje se to, 

co mne těší,

buduje a nechává růst.


Nemusím mít pozornost tam,

kde mne to ničí,

kde točí se horská dráha

myšlenek drásajících mou duši...


Svobodná vůle kraluje nad mým životem.

Mohu, ale nemusím,

smím, ale nikdo mne nemůže donutit

používat ji proti mně.

Mohu skrze ni jít naproti mým přáním,

mohu skrze ni přijímat to, co je.

Nemusím a mohu být v prostoru skutečnosti

přesně v tom kuželu pozornosti,

který mi dává okovy a nebo křídla...


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky